Slider09

• Tivoli-Kleve-Tivoli

Voor de agenda:

Beste Belli,
    Tivoli Kleve Tivoli, onze voorjaarskoers van Bello Zuid, wordt dit jaar weer verreden,  en wel op:
    zaterdag 30 maart, vertrek 9.30 vanaf Tivoli, route uitdagend aangepast naar behoefte, torte en paashaas etc. uiteraard bij Frau Wanders in Kleve,
    Indien gewenst is er nog een pannenkoek of soep in Berg en Dal.
    Laat voor 23 maart even weten of je mee gaat.
    Frank
  • Traditionele opening Raceseizoen club BELLO naar Hotel Bakker in Vorden

Het is weer maart en bovendien prachtig weer. Op aangeven van Pieter zijn we het Raceseizoen maar begonnen.

Vanmorgen Pieter, Ferry, Maarten!, Meindert en Willem om 09:00 uur aan de start bij de Spar. Traditioneel gaan we de openingsrit naar Hotel Bakker in Vorden en dat was vandaag niet anders. Ferry (wie anders) wist een mooie route. De lengte werd afgestemd met Maarten en Ferry nam ook  meteen de kop en zette een flink tempo in. De route en alle cijfers vinden jullie hieronder, dus dat hoef ik niet te herhalen. We wil ik even benadrukken, dat het weer ouderwets gezellig was onderweg en we genoten van het mooie weer. Maarten leek meer last te hebben van zijn afzakkende beenstukken dan van zijn conditie en zijn inhoud.

Afbeelding met tekst, schermopname, kaart, atlas

Automatisch gegenereerde beschrijving

De koffie in de serre van Hotel Bakker was uitstekend. Ook de appelrondjes en de Pieterpadjes smaakten weer bijzonder goed. De gesprekken waren geanimeerd en er werd ook weer gedobbeld, hoewel er ook protesten tegen dit legale kansspel waren. Maar nadat ik als eerste 6 gegooid had, verstomden de protesten en gooiden de anderen braaf 5 of minder.

Afbeelding met persoon, kleding, glimlach, Menselijk gezicht

Noot van de redactie: de foto is gemaakt door Ferry en jammer genoeg staat hij er niet op!

De heenweg had Ferry het meeste kopwerk gedaan en af en toe Pieter. De terugweg werd het kopwerk wat eerlijker verdeeld, maar ook hier waren Ferry en Pieter het meest aan bod. Een prima opening van het wegseizoen en zeker voor herhaling vatbaar als het weer zo mooi blijft,

• Website weer helemaal hersteld

Beste Bello’s
    De website van club BELLO is weer helemaal hersteld. Hier en daar kan het nog wat beter, maar dat komt in de komende tijd. Mocht je nog belangrijke informatie missen, laat het dan even weten.
    De mogelijkheid om rechtstreeks een verslag op de website te zetten is gewijzigd in het gebruikersvriendelijker versturen van een e-mail.
    Wil je een nieuwe bijdrage op de website zetten, stuur dan een e-mail naar:
    clubnieuws@clubbello.nl en verstuur het liefst vanaf jouw e-mailadres dat bij club BELLO bekend is.
    1. Begin de titel van je voorpagina-bijdrage altijd met: [Ritverslag] met daarachter de titel. Denk aan de rechte haken om Ritverslag
    Bijvoorbeeld: [Ritverslag]Een mooie zondagmorgen in maart.
    2. Begin de titel van je technische  bijdrage altijd met: [Technieuws] met daarachter de titel. Denk aan de rechte haken om Technieuws.
    Bijvoorbeeld: [Technieuws]Bandentest-2024.
    Voeg, indien gewenst, in de tekst van de e-mail afbeeldingen en/of foto’s toe.
    Webmaster Willem

• Lent, informatievoorziening en een missend deel van een kerk

Twijfelachtig of het goed fietsweer zou zijn vandaag arriveerden Willem, Arre en ondergetekende vanmorgen iets voor negenen bij De Spar. Het regende mot. Onder de luifel van de winkel werd besloten om tegen de Zuid Westelijke wind in te vertrekken richting Elst. Niet over de Veluwezoom, maar langs de IJssel. Want als je niet vaak op de racefiets zit of niet een hele goede conditie hebt, dan beginnen we niet met de heuvelen.

Het werd snel droog en dan was er alleen nog de wind. Arre reed op zijn ijzeren fiets een mooi tempo en Willem nam spontaan de kop naast Arre. Langs de Pleijweg bij Arnhem richting Elst. Maar dat zou wel rap binnen bereik zijn, dus na overleg onderweg reden we naar Lent. Prachtige route via Bemmel.

De koffiebreak bracht, naast appeltaart, ook allerlei onderwerpen in ons gesprek. Per slot van rekening was het wel een hele tijd geleden dat we elkaar hadden gesproken. Zo waren de ritverslagen van de ‘23GBBT een gemis die we hebben ervaren. Sowieso de ritverslagen worden gemist. Het is een verbindend element in onze illustere Club. Voor ’24 werden al zelfs ideeën gelanceerd om de GBBT in de Elzas te houden. Iedere Bello kan daar naar eigen believen langere, hogere ritten maken en mogelijk dat daar op een grote deelname kan worden uitgezien. Volgens Willen zal het wel in de Club Bello Jaarvergadering ’23 worden besproken. Volgens deze betrouwbare bron komt die vergadering er zeker wel aan. We zijn in gespannen afwachting.

Terug via de dijk. Man, daar leek, voor mij in ieder geval, geen einde aan te komen en van de verwachte meewind was hier lang niet altijd spraken. Het was afzien! Bij Gendt viel mijn oog op de Hervormde kerk: dat lijkt wel een halve kerk. Het schip mist een groot deel, terwijl de toren apart staat op de plaats waar je hem zou verwachten. Wie weet wat daar aan de hand is geweest?

Heerlijk gefietst met elkaar en na 93 kilometer kan ik mijn fiets in bad stoppen. Daarna mezelf en we kijken terug op een fijne, gezellige rit. Volgende week weer?

• Rondje Mossel

Als ik vanochtend richting de Spar rijd vraag ik me af of er iemand zal zijn. Doodse stilte op de app, die af en toe volstroomt voordat er gefietst gaat worden. Net als “vroeger” rijd ik gewoon aan; wie komt meldt zich en wie niet komt of te laat is mist een altijd leuke rit. Ruim voor half negen niemand te zien bij de Spar waarop ik nog een klein lusje fiets. Bij een 2e aankomst staat daar Willem, even later ook Rocus en daarna Ferry. Voor de zekerheid maak ik maar weer kennis met de heren maar dat blijkt niet nodig. Ze weten nog wie ik ben. Rocus wil naar de Mossel en Ferry heeft (natuurlijk) een mooie route heen en weer terug. Twee aan twee gaat het via de Carolinahoeve, koepel de kaap, de Zijpenberg en Emmapyramide over de Schelmseweg richting Oosterbeek. Bij het Openlucht museum een voor mij onbekend en mooi slingertje. Vanuit Oosterbeek naar het westen, door Wolfheze en uiteindelijk op de weg van Het Planken Wambuis iets voorbij Juffrouw TOK naar rechts naar de Mossel. Daar is het een drukte van belang. We zijn niet de enige fietsers met deze bestemming. De fietsen staan nog niet of Rocus heeft zich al opgesteld in de rij voor koffie en appeltaart met slagroom. Het smaakt ons goed. Rocus krijgt nog wat route tips (o.a. fietsrouteplanner.nl) en zonder een tweede ronde koffie gaan we door. Nu richting Otterlo, dan naar Hoenderloo waar de noordelijke variant richting huis wordt genomen. Beekbergen en Lieren worden aangedaan en dan met een bochtje terug naar het Apeldoorn-Dierens kanaal dat enige tijd wordt gevolgd totdat rechtsaf richting Loenen opportuun lijkt. Dan via bekende wegen richting Dieren. Na eerst Rocus vaarwel te hebben gezegd volgt Willem en ook daarna Ferry in Ellecom. Kort daarna ben ik thuis. Ruim 3.5 u gefietst met 104 km op de teller. Bello’s kunnen dat (en ik ook nog). Heerlijke tocht.

E-mail ontvangen als er nieuws op de website geplaatst wordt? Klik dan op de afbeelding hierboven.

Wil je een nieuwe bijdrage op de website zetten, stuur dan een e-mail naar:
clubnieuws@clubbello.nl en verstuur het liefst vanaf jouw e-mailadres dat bij club BELLO bekend is.

Begin de titel van je bijdrage (vakje ‘Onderwerp’) altijd met: [Ritverslag] met daarachter de titel.
Bijvoorbeeld: [Ritverslag]Een mooie zondagmorgen in maart.

Voeg, indien gewenst, in de tekst van de e-mail afbeeldingen en/of foto’s toe.